Hei rakkaat lukijat.

Tänään minulla on hieman vakavampi aihe ihmissuhteisiin liittyen. Monessa suhteessa mustasukkaisuus on rasitteena. Tämä ei päde ainoastaan parisuhteeseen, vaan yhtälailla ystävyyssuhteisiin.


(http://www.groupon.fi/deals/koko-suomi/groupon/5653319)

Usein mustasukkaisuuteen liittyy epäilyä siitä, että seurustelukumppani ei ole uskollinen. Hyvän suhteen perustana pitäisi kuitenkin olla luottamus. Jatkuva epäily (varsinkin mikäli se on perätöntä!) tyttö- tai poikaystävän taholta todella syö voimia, ja se voi olla suorastaan loukkaavaa. Tähän, kuten useimpiin suhdekiemuroihin, auttaa parhaiten avoin keskustelu, joka kuuluu myös suhteen kulmakiviin.
Itse olin suhteessa, jossa jatkuvasti epäilin, että miesystävälläni on toinen nainen. Olin vihainen niin hänelle kuin itsellenikin, ja syyttelin vuoroin meitä molempia. Olin todella kauhistunut omista tunteistani, mutta en kuitenkaan pystynyt luottamaan miesystävääni. Sitten aloin tutkiskelemeen omia tuntemiksiani. En ole koskaan joutunut petetyksi, joten siitä epäluulo ei johtunut. Tajusin kuitenkin, että olin järkyttynyt todella syvästi ystäväni seurustelukumppanin ollessa uskoton. Olen niin herkkä ihminen, että tällaiset tapahtumat vaikuttavat minuun. Asia oli jäänyt vaivaamaan minua, ja vaikka olin onnellisessa suhteessa, aloin ajattelemaan, että ajan mittaan minulle varmasti käy samalla tavalla. Tämä tunteitteni jäljittäminen kuitenkin auttoi minua eteenpäin. Suosittelen kaikille mustasukkaisille, katsokaa syvälle sisimpäänne, niin ratkaisu voi löytyä!

Täällä kerrotaan myös lisää mustasukkaisuudesta:

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/mustasukkaisuus/

Tässä vielä lopuksi biisi parisuhteen aakkosista:
http://lyriikat.org/nayta/karkkiautomaatti-parisuhteen-aakkoset-118436/